Buscas financiamento? Trucos para achegarte a potenciais organismos inversores
Puntos clave para captar financiamento, con descricións do proceso para identificar, contactar e captar investimento.
Publicado
Tipo
Hora de ler
Atraer financiamento para a súa posta en marcha é unha parte crucial do seu crecemento e éxito. Non obstante, é un proceso desafiante que require unha estratexia ben planificada e unha comunicación fluída coas entidades investidoras.
A continuación móstrase unha guía sobre as organizacións de investimento ás que debe acudir nas diferentes etapas dunha startup, as preguntas típicas que poden facer e a documentación que debe preparar para reunirse con elas. Ademais, explicámosche cinco trucos para axudarche a conseguir financiamento.
Fase 1. Pre-semente dunha startup (“pre-seed”) e semente (“seed”)
As etapas de pre-seed e seed representan o punto de partida da vida dunha startup. Durante estas fases, o risco é alto e pode resultar difícil acceder ao financiamento a non ser que teña unha sólida rede de contactos.
Que tipo de entidades de investimento buscar?
Ademais do capital aportado polos fundadores, o financiamento pódese obter de:
- Friends, Family & Fools (FFF): achegas de amigos, familiares e persoas do equipo emprendedor que cren no proxecto.
- Business angels: persoas que invisten nas fases iniciais de empresas emerxentes a cambio dunha participación accionarial. Tamén adoitan desempeñar un papel de mentor.
- Subvenciones y anticipos reembolsables: subvencións a fondo perdido ou anticipos reintegrables das administracións públicas ou doutros organismos.
- Plataformas de crowdfunding: ofrecen unha forma alternativa de financiamento onde os usuarios poden facer pequenas achegas a cambio dunha devolución.
Que preguntas pode facerche a entidade investidora?
Estas son algunhas das preguntas que os investidores poden facer para obter máis información sobre a túa startup:
- Validación de ideas:
- Como xurdiu a idea de negocio?
- Que probas tes de que hai demanda para o teu produto ou servizo?
- Fixo algunha validación de mercado ou proba de concepto?
- Equipo fundador:
- Cales son as principais experiencias e habilidades dos membros do equipo?
- Que te motiva como emprendedor a levar a cabo este proxecto?
- Como se reuniron os membros do equipo e por que decidiron traballar xuntos?
- Estratexia de crecemento:
- Cal é o teu plan para escalar o negocio?
- Como pensas adquirir e fidelizar clientes?
- Cal é a túa estratexia de mercadotecnia e vendas?
- Modelo de negocio:
- Cal é a túa estratexia de monetización?
- Competencia e diferenciación:
- Cales son os seus principais competidores e cal é a súa vantaxe competitiva?
- Como pensas manter esa vantaxe competitiva mentres creces?
Que documentación preparar?
- Plan de negocio detallado que describe a visión, o modelo de negocio e as proxeccións financeiras.
- Estimación do financiamento necesario e planificación da xestión da tesourería a curto, medio e longo prazo.
- Acordo de socios.
Outros aspectos a ter en conta á hora de buscar entidades de investimento:
- O financiamento obtido que adoitan ofrecerche as organizacións de investimento nesta fase é relativamente baixo.
- Recoméndase non renunciar a máis do 15% da propiedade da empresa para manter o control da mesma.
- A participación na empresa ofrecida aos investimentos adoita estar entre o 10% e o 30%, o que reflicte a confianza no potencial de crecemento da empresa e no valor que aportan os investidores ao proxecto.
Fase 2. Etapa temperá (“Early stage”)
Na fase early, o produto mínimo viable (MVP) xa está no mercado e xera ingresos. Polo tanto, o obxectivo céntrase en escalar o modelo de negocio e consolidar a posición da startup no mercado.
Que tipo de entidades de investimento buscar?
Buscaranse principalmente as seguintes fontes de investimento:
- Venture capital (VC): os fondos de capital risco non só proporcionan capital, senón tamén orientación estratéxica e conexións clave que poden ser vitais para o éxito da empresa.
- Aceleradores: contan con programas, mentoring, espazos de traballo e redes de contactos que poden axudarche a acelerar o crecemento das startups.
- Business angels: os investidores individuais que invisten en empresas emerxentes a cambio dunha participación no capital das startups, poden proporcionar financiamento e asesoramento.
- Venture debt: fondos que ofrecen financiamento a través da débeda.
- Grandes corporacións (corporates), que non só achegan capital, senón que tamén contan con programas de aceleración e ofrecen a posibilidade de realizar probas piloto, que che axudarán a desenvolver o teu proxecto.
Que preguntas pode facerche a entidade investidora?
Aquí tes algunhas das preguntas máis comúns:
- Estratexia de crecemento:
- Como pensas ampliar o negocio nos próximos anos?
- Cales son as estratexias de expansión previstas?
- Modelo de negocio e rendibilidade:
- Como xeras ingresos actualmente e como mellorarás a rendibilidade?
- Cales son as marxes de beneficio e como pensa aumentalas?
- Equipamento e execución:
- Que experiencia teñen os membros clave do equipo na execución do plan de crecemento?
- Que funcións pensas contratar nun futuro próximo?
- Competencia e diferenciación:
- Quen son os principais competidores e en que se diferencian?
- Cal é a vantaxe competitiva e como se manterá?
- Estratexia de mercado e vendas:
- Como pensas adquirir e fidelizar clientes nun mercado competitivo?
- Cal é a estratexia de mercadotecnia e vendas para impulsar o crecemento?
- Uso de fondos:
- Cales son os plans para utilizar os fondos que se buscan?
- Cal é a estratexia de investimento para apoiar o crecemento da empresa?
- Riscos e mitigacións:
- Cales son os principais riscos e como pensa mitigalos?
- Que medidas se tomarán para superar os retos que atopará a medida que a empresa creza?
Que documentación preparar?
- Plan de negocio actualizado
- Presentación do inversor
Outros aspectos a considerar:
Nesta fase é habitual que as startups capten quendas de financiamento das series A e B. Na serie A ascende ao redor dun e cinco millóns de euros e a serie B entre seis e dez millóns.
A medida que a startup crece, os fundadores poden ter que renunciar a máis da empresa para recadar fondos adicionais. Non obstante, recoméndase manter unha participación significativa na empresa, e é recomendable non renunciar a máis do 30% ao 40%.
Fase 3. Etapa do crecemento (“Growth”)
Na fase de growth, as startups teñen clientes recorrentes e están establecidas no mercado. Neste caso, o obxectivo é crecer e comezar a expansión internacional.
É unha manobra que require moito capital, plans estratéxicos e unha investigación exhaustiva do mercado no que se pretende penetrar, polo que é habitual buscar nestes países socios estratéxicos que faciliten a expansión.
Que tipo de entidades de investimento buscar?
- Fondos de capital risco (VC).
- Fondos de private equity.
Que preguntas pode facerche a entidade investidora?
- Expansión e escalabilidade:
- Cal é o seu plan para expandirse a novos mercados ou segmentos de clientes?
- Desde o punto de vista operativo, como pensa xestionar o aumento do volume de negocio?
- Finanzas e rendibilidade:
- Cal é a súa proxección de ingresos e beneficios para os próximos anos?
- Como pensas empregar os fondos que recadas nesta rolda de financiamento?
Que documentación preparar?
- Plan de negocio actualizado.
- Plan estratéxico de crecemento.
- Pitch Deck actualizado: unha versión actualizada da presentación para o investidor que reflicte os logros, obxectivos e estratexias de crecemento da empresa, así como as necesidades de financiamento adicionais, se é o caso.
Outros aspectos a considerar:
- Conta co asesoramento de expertos na captación de financiamento.
- Preparar a documentación da startup, como a documentación legal da empresa, a información financeira, a documentación comercial e outra documentación ou información relevante para o proceso de dilixencia debida.
- Esta etapa, como o seu nome indica, é unha etapa de crecemento. Inclúe as roldas da serie C e posteriores.
Fase 4. Etapa de desinversión (“Exit”)
Esta é a etapa final na que o produto ou servizo se consolidou no mercado: os investidores saen do capital da empresa e obteñen beneficios a cambio. Existen varias posibilidades para esta fase:
- Venda da startup a outra empresa maior.
- Fusión con outra empresa.
- Oferta Pública de Venda (IPO) para que a empresa saia a bolsa.
Que preguntas pode facerche unha entidade investidora?
- Motivación para a exit:
- Por que estás pensando en saír agora?
- Cal é o teu principal obxectivo á hora de buscar unha saída?
- Estratexia de saída:
- Que opcións de saída está a considerar e por que?
- Mantivo conversas con potenciais compradores ou organizacións de investimento potenciais?
- Valoración e condicións:
- Cal é a valoración actual da empresa?
- Que condicións e termos buscas nunha transacción de saída?
- Impacto sobre os accionistas e as entidades investidoras:
- Como se verán afectados os actuais accionistas e entidades investidoras por unha saída?
- Que retorno esperas do teu investimento inicial?
- Proceso de transacción:
- Cal é o seu plan para realizar a transacción de saída?
- Contratou asesores financeiros ou xurídicos para axudarche no proceso?
- Futuro da empresa:
- Que pasará coa empresa e o seu equipo despois da súa saída?
- Ten un plan para garantir a continuidade e o éxito futuro da empresa baixo unha nova dirección ou propiedade?
Que documentación preparar?
- Informes económicos e financeiros actualizados.
Outros aspectos a considerar:
- Prepare unha estratexia de exit.
A captación de financiamento para a súa posta en marcha implica un proceso ben planificado que abrangue a identificación de investidores, a preparación da súa estratexia para atraer financiamento e a negociación. Cunha estratexia sólida e o enfoque correcto, aumentarás as túas posibilidades de obter financiamento para a túa startup.