Creación de empresas

En que consiste o proceso de creación de empresas?

Por medio deste procedemento poderás realizar os trámites de constitución e posta en marcha da túa empresa por medios telemáticos. Desta forma, evitamos que realices desprazamentos e aforres en tempo e custos.

Este trámite tamén o podes realizar de forma presencial acudindo ao momento de Atención ao Emprendedor (PAE) máis próximo, onde che axudarán á creación da túa empresa e asesoraranche no inicio efectivo da actividade.

Cales son os principals beneficios?

Marco legal flexible

Dispoñerás dun réxime xurídico máis flexible e en poucos días poderás crear a túa empresa desde achegas de 1€. 

Achega de capital

Capital social mínimo moi reducido e sen existencia de capital máximo. Podes achegalo en bens ou cantidades dinerarias.

Fiscalidade reducida

Goza de fiscalidades máis reducida en función do teu volume de beneficio.

Organismo ou institución que o xestiona

Centro de Información e Rede de Creación de Empresas (CIRCE)

Prazos

Ao redor das 24 horas.

Imagen libro

A quen vai dirixido o procedemento?

  • Empresario Individual (Autónomo) (desenvólvese noutro trámite específico).
  • Sociedade de Responsabilidade Limitada (SRL ou SL).
  • Comunidade de Bens (non se desenvolve o procedemento por non ser a forma xurídica requirida para emprendedores innovadores).
  • Sociedade Civil (non se desenvolve o procedemento por non ser a forma xurídica requirida para emprendedores innovadores).


Pódense consultar os trámites habilitados para cada un estes perfís no seguinte MAPA habilitado no sistema CIRCE a través de paeelectronico.es

Read less

Que documentación necesitas?

  • Certificado negativo da denominación social obtido no Rexistro Mercantil Central.
  • Certificado de desembolso do capital social.
  • Documentación requirida aos socios: 
    • Copia do DNI de todos eles.
    • Copia da Tarxeta da Seguridade Social daqueles socios que se dean de alta nalgún réxime da Seguridade Social (ou outro documento que acredite o número de afiliación á mesma). 
  • Os traballadores por conta allea (se os houbese): 
    • Copia do DNI de todos eles.
    • Copia da Tarxeta da Seguridade Social (ou outro documento que acredite o número de afiliación á mesma).
    • Contrato ou acordo de contratación ou autorización para cursar o alta na Seguridade Social.
    • Certificación negativa da denominación social, é dicir, un certificado que acredite que non existe ningunha outra sociedade co mesmo nome da que se pretende constituír. 
  • Se es persoa de nacionalidade estranxeira: NIE Comunitario ou NIE e permiso de residencia e traballo por conta propia.
  • Se os socios capitalistas son persoas de nacionalidade estranxeira (sen residencia nin actividade na empresa) teñen que achegar o NIE por asuntos económicos.
  • Se os socios están casados: DNI ou NIE do cónxuxe e réxime do matrimonio.
  • Epígrafe AE (Actividades Económicas).
  • Código de actividade segundo a Clasificación Nacional de Actividades Económicas (CNAE).
  • Datos do domicilio da empresa e da actividade empresarial (incluído: metros cadrados do lugar da actividade, código postal e teléfono).
  • Porcentaxes de participación no capital social, tipo de achega (dineraria ou non dineraria).
  • Datos do administrador/é e tipo de administración (individual, solidaria ou mancomunada).
  • Requirirase información para realizar o pago ao Rexistro Mercantil Provincial (RMP), este pago realizarase por domiciliación bancaria, e será necesario que achegas un número de conta ou unha tarxeta bancaria.
Read less

Cales son os pasos que debes seguir?

Paso 1. Reserva da Denominación Social.

Solicita ao Rexistro Mercantil Central a certificación negativa da denominación social da túa futura sociedade. Neste paso deberás xustificar que o nome da túa sociedade non está nin asignado, nin reservado por outra empresa.

Paso 2. Achega do Capital Social.

O capital social non poderá ser inferior a 1€ e expresarase precisamente nesa moeda. Ademais, deberá estar integramente subscrito e desembolsado no momento da constitución.

Paso 3. Acceso ao Sistema CIRCE.

Accede á páxina web do Sistema CIRCE e entra cos teus certificados dixitais á aplicación PAE Virtual.
Unha vez dentro, selecciona “Creación e cesamento de empresas” e despois “Trámites dispoñibles”, onde se despregarán as provincias nas que está dispoñible o trámite para a creación da túa empresa.

Paso 4. Documento Único Electrónico.

Cumprimenta o Documento Único Electrónico (DUE) introducindo a información asociada aos seguintes apartados:

  • Datos de Socios Físicos.
  • Descrición da forma xurídica.
  • Lugar do centro de desenvolvemento da actividade económica.
  • Descrición e información relevante sobre a actividade económica (declaración censual, imposto de transmisións patrimoniais, rexistro de marca, protección de datos, alta de traballadores e notaría para outorgamento da escritura pública de constitución da sociedade).
Paso 5. Envío de información a organismos competentes.

O sistema de tramitación telemática (STT-CIRCE) enviará a cada organismo competente a información do DUE correspondente para que realice o trámite da súa competencia. Ademais, poderás recibir mensaxes no teléfono móbil para que che comuniquen en todo momento a situación na que se atopa a túa solicitude.

Paso 6. Acode ao Notario para finalizar a creación da túa empresa.

Unha vez recibas o DUE, deberás acudir á cita programada ante o Notario achegando o certificado de desembolso do capital social e a certificación negativa da denominación social.

¿Necesitas ayuda?

Preciso axuda?

Póñase en contacto connosco para calquera dúbida ou suxestión

Imagen Bloque Ayuda

Preguntas frecuentes

Os Puntos de Atención ao Emprendedor (PAE) son portelos únicos electrónicos ou presenciais, a través das que se poderán realizar trámites para o inicio, exercicio e cesamento da actividade empresarial.

Os PAE encargaranse de facilitar a creación de novas empresas, o inicio efectivo da súa actividade e o seu desenvolvemento, a través da prestación de servizos de información, tramitación de documentación, asesoramento, formación e apoio ao financiamento empresarial.
 

Os Puntos de Asesoramento e Inicio de Tramitación (PAIT) son denominados actualmente Puntos de Atención ao Emprendedor (PAE) coas mesmas funcións.

O PAE electrónico ofrece a todos os usuarios un buscador de toda a rede de Puntos de Atención ao Emprendedorr (Buscador de Puntos de Atención ao Emprendemento)  

A Dirección Xeral de Industria e da PEME ofrécelle información actualizada dos programas de axudas e incentivos para a creación de empresas, convocados polas administracións públicas e organismos relacionados.

A capitalización da prestación por desemprego ou pago único é outra medida coñecida entre as axudas e subvencións para emprendedores.

A capitalización do paro consiste en recibir a prestación por desemprego á que teñas dereito nun só pago, co obxectivo de que poidas iniciar unha actividade empresarial.

Os requisitos que se deben cumprir son os seguintes:

  • Ser beneficiario dunha prestación contributiva por desemprego.
  • Non cobrar o pago único nos catro anos anteriores.
  • Iniciar a actividade no prazo máximo dun mes desde a concesión.
  • Se se impugnou #ante a Xurisdición Laboral o despedimento que dá lugar á prestación por desemprego, a solicitude da capitalización debe ser posterior á resolución do procedemento.
  • Se se trata da incorporación a unha cooperativa e nos estatutos desta establécese que os socios deben superar un período de proba, deberase superar.

De momento non, actualmente o trámite debe iniciarse nun PAE desde onde se enviará o DUE a notaríaa. Consulte o Buscador de Puntos de Atención ao Emprendedor (PAE).

O DUE (Documento Único Electrónico) é un documento electrónico que recolle todos os datos necesarios para a constitución e posta en marcha dunha empresa. Este documento substitúe a múltiples formularios requiridos por Organismos e Administracións involucrados no proceso de creación de empresas.

Mediante este documento e utilizando o sistema CIRCE pódense crear os seguintes tipos de empresa:

  • Empresario individual (Autónomo)
  • Comunidade de Bens
  • Sociedade Civil
  • Sociedade de Responsabilidade Limitada (SRL)

Debe de obter o Número de Identificación de cidadán estranxeiro comunitario (NIE) e realizar a inscrición no Rexistro de Estranxeiros.

Unha vez obtido o NIE pode levar a cabo o alta da actividade na Axencia Tributaria e no Réxime de Autónomos da Seguridade Social. Tamén poderá utilizar a tramitación electrónica para crear a súa empresa.

Non hai ningún impedimento legal, salvo se asinase unha cláusula de exclusividade coa empresa na que traballa ou estivese sometido ás incompatibilidades esixidas ao persoal ao servizo das Administracións Públicas.

En relación á Seguridade Social, deberá cotizar no RETA polo seu traballo de autónomo e no réxime xeral polo traballo por conta allea. Este é un suposto de pluriactividad.
 

No caso das SRL, o Capital Social debe estar totalmente desembolsado desde a súa orixe, é dicir, no momento no que se acode a notaría; tanto no que se refire ao achegado na constitución como a posibles aumentos posteriores do Capital Social.

Nas Sociedades Anónimas, o Capital Social debe estar totalmente subscrito, pero non necesariamente desembolsado na súa totalidade; basta con desembolsar inicialmente o 25% do mesmo e o restante segundo acórdese nos Estatutos (máximo 5 anos se se trata de achegas non dinerarias).

É unha licenza municipal obrigatoria para que nun local, nave ou oficina poida exercer unha actividade comercial, industrial ou de servizos. Consiste nun documento que acredita o cumprimento das condicións de habitabilidade e uso desa actividade.

A licenza de actividade ou funcionamento concédese ao dono dun negocio para o desenvolvemento dunha actividade determinada. Deberá renovarse cada vez que cambie a actividade desenvolvida no local, que haxa modificacións no mesmo ou que cambien os propietarios do negocio, por exemplo en caso de traspaso.

As únicas actividades exentas son aquelas profesionais, artesanais e artísticas que se realizan no domicilio, a condición de que non exista venda ou atención directa ao público e non se cause molestias aos veciños.

Un representante legal é unha persoa que actúa en nome doutra, xa sexa en nome dunha persoa natural ou dunha persoa xurídica.

A representación legal xeralmente é outorgada por escritura pública.

A representación permite que o representante legal fágase cargo dos negocios, obrigacións e dereitos do representado; podendo administralos e dispoñer deles segundo as condicións acordadas no momento de crearse a representación. 

A administración e representación dunha sociedade exércense polo Órgano de Administración da mesma, segundo a estrutura que teña devandito órgano de conformidade co establecido nos estatutos sociais.

A Lei de Sociedades de Capital permite que a administración e representación das sociedades confíese a calquera dos seguintes órganos:

  • Un Administrador Único, que exercerá o poder de representación da sociedade.
  • Varios Administradores Solidarios, que poderán actuar indistintamente en nome da sociedade tanto para a realización dos actos de xestión como para a representación da sociedade en xuízo ou fóra del.
  • Varios Administradores Mancomunados, que deberán actuar conxuntamente de común acordo, aínda que para representar á sociedade bastará a actuación de polo menos dúas deles de conformidade co que se estableceu nos estatutos sociais.
  • Un Consello de Administración, que exercerá colegiadamente a representación da sociedade, salvo que os estatutos atribúan a un ou varios conselleiros en concreto o poder de representación da sociedade ben individualmente ou ben conxuntamente.
     

  • A responsabilidade dos promotores. A responsabilidade pode ser:
    • Limitada ao capital achegado (ej: as sociedades anónimas, as sociedades de responsabilidade limitada etc.).
    • Ilimitada, nesta caso afecta tanto o patrimonio empresarial como ao persoal (ej: empresario individual).
  • O número de socios. En función de que sexan 1 ou varios os promotores a elección da forma xurídica pode variar.
  • O capital social achegado. Algúns tipos societarios esixen un capital mínimo.
  • Aspectos Fiscais. Segundo o tipo elixido tributarase por IRPF ou por imposto de sociedades.
  • Tipo de actividade. Haberá que telo en conta para determinados casos nos que exista unha normativa especial aplicable.
  • A Dirección Xeral de Industria e da PEME ofrécelle unha contorna guiada para a elección da forma xurídica e proporciónalle toda a información necesaria para a creación da empresa.
     

Ambas as tramitacións son independentes e excluíntes. Non se poden integrar actos ou pasos dun noutro.

As prohibicións para ser Administrador nunha sociedade de capital mercantil figuran no art. 213 da Lei de Sociedades de Capital:

"Non poden ser administradores os menores de idade non emancipados, os xudicialmente incapacitados, as persoas inhabilitadas conforme á Lei Concursal mentres non concluíse o período de inhabilitación fixado na sentenza de cualificación do concurso e os condenados por delitos contra a liberdade, contra o patrimonio ou contra a orde socioeconómica, contra a seguridade colectiva, contra a Administración de Xustiza ou por calquera clase de falsidade, así como aqueles que por razón do seu cargo non poidan exercer o comercio".

A solicitude realízase #ante o Rexistro Mercantil Central (solicitude de denominación social por vía telemática)

Algúns criterios para ter en conta para solicitar unha denominación social:

  • As Sociedades Anónimas e Limitadas poderán ter unha denominación subxectiva ou razón social, ou unha denominación obxectiva.
  • As sociedades colectivas ou comanditarias simples deberán ter unha denominación subxectiva ou razón social, na que figuren necesariamente o nome e apelidos, ou só un dos apelidos de todos os socios colectivos, dalgúns deles ou dun só, debendo engadirse nestes dous últimos casos a expresión “e compañía” ou a súa abreviatura “e cía”. Poderá formar parte da devandita denominación subxectiva algunha expresión que faga referencia a unha actividade que estea incluída no obxecto social.
  • A denominación obxectiva poderá facer referencia a unha ou varias actividades económicas ou ser de fantasía.
  • Non poderá adoptarse unha denominación obxectiva que faga referencia a unha actividade que non estea incluída no obxecto social.
  • Na denominación social non poderá incluírse total ou parcialmente o nome ou o pseudónimo dunha persoa física ou xurídica sen a súa autorización ou consentimento.
  • Á denominación deberá seguir a forma social ou os termos que por imperativo legal, #de acordo con a lexislación especial de sociedades ou entidades inscribibles, deban figurar a continuación da mesma, por exemplo “FIM” para “Fondo de Investimento Mobiliario”. Estes termos carecen de virtualidade diferenciadora.
  • Non se permite engadir á expresión denominativa a abreviatura ou anagrama da mesma.
  • Cando unha denominación figura xa noutro idioma, enténdese que existe identidade entre ambas.
  • Non poderán inscribirse no Rexistro Mercantil as sociedades ou entidades cuxa denominación sexa idéntica a outra xa existente. Enténdese que existe identidade non só en caso de coincidencia total e absoluta entre denominacións, senón tamén cando se dea algunha das seguintes circunstancias:
    • A utilización das mesmas palabras en diferente orde, xénero ou número.
    • A utilización de palabras distintas que teñan a mesma expresión ou notoria semellanza fonética.
    • A utilización das mesmas palabras coa adición ou supresión de termos ou expresións xenéricas ou accesorias.

       

O Concello do termo municipal no que se vaia a exercer a actividade.

A Lei de Economía Sostible, do 4 de marzo de 2011, eliminou a obrigatoriedade da licenza de apertura para a maior parte das actividades, sendo suficiente coa presentación dunha declaración responsable. Enténdese por "declaración responsable" o documento subscrito polo titular da actividade ou representante no que manifesta, baixo a súa responsabilidade, que unha actuación urbanística cumpre cos requisitos urbanísticos esixidos pola normativa vixente para a súa implantación, modificación ou desenvolvemento e que dispón da documentación que así o acredita e que se compromete ao seu cumprimento durante o tempo en que manteña dita actuación.